Klachtenregeling
De medewerkers van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om goede huisartsenzorg te leveren aan alle patiënten.
Wij doen elke dag ons best om u naar tevredenheid te helpen. Toch kan het zo zijn dat u daar niet tevreden over bent en dan horen wij dat graag van u.
Dat kunt u op 1 van de volgende manieren doen:
-
U kunt uw klacht mondeling melden aan een van de medewerkers of aan de praktijkhouder (dr. Blokland).
-
Ook kunt u uw klacht schriftelijk indienen aan het adres van de huisartsenpraktijk onder vermelding van uw naam en contact gegevens. Hiervoor is een formulier verkrijgbaar bij de assistente. Er zal binnen een aantal werkdagen contact met u worden opgenomen door de Praktijkhouder (klachtencoördinator) Daarna zal de klacht zo laagdrempelig mogelijk met u worden besproken en behandeld. U kunt er op vertrouwen dat uw klacht zorgvuldig behandeld wordt.
-
Vindt u dit lastig of komt u er met de medewerkers van de praktijk niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Centric Health. U kunt hiervoor een mail sturen naar klachtenfunctionaris@centrichealth.nl. Om uw klacht zo goed mogelijk te behandelen, hebben we de volgende informatie nodig:
-
De voornaam, achternaam en geboortedatum van degene om wie het gaat (klager)
-
Het telefoonnummer en mailadres van de indiener van de klacht (dit kan iemand anders dan waarover de klacht gaat, bv in geval een kind)
-
En een beschrijving van de klacht.
-
-
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Meer informatie daarover kunt u vinden op www.SKGE.nl.